ad-test-0
ad-test-2

Mărcile bancare chinezești se mențin pe primele patru locuri în noul clasament Banking 500 realizat de Brand Finance

Mărcile bancare chinezești își recuperează valoarea, menținându-se pe primele patru locuri în topul celor mai valoroase mărci bancare și crescând ca valoare de brand. Potrivit celui mai nou raport al Brand Finance, mărcile bancare locale se dovedesc mai puternice decât cele globale. Astfel, BCA din Indonezia se clasează pe primul loc în topul celor mai puternice mărci bancare din lume, iar jucătorii regionali africani raportează scoruri ridicate pentru puterea mărcii. Valoarea mărcilor băncilor rusești continuă să scadă vertiginous în timp ce valoarea combinată a primelor 500 cele mai valoroase mărci bancare din lume a atins un nivel record de 1.440 de miliarde de dolari, aproape dublu față de acum zece ani, potrivit raportului Brand Finance, cea mai importantă companie de consultanță din lume în domeniul evaluării mărcilor.

Sectorul bancar chinezesc demonstrează o redresare notabilă, cele 4 bănci rămânând cu mult în fața omologilor lor din SUA. ICBC (Banca Industrială și Comercială a Chinei) își menține poziția de cea mai valoroasă marcă bancară din lume pentru al optulea an consecutiv, înregistrând o creștere de 3% a valorii mărcii, până la 71,8 miliarde USD. China Construction Bank, Agricultural Bank of China și Bank of China ocupă locurile al doilea, al treilea și, respectiv, al patrulea, în urma unor creșteri procentuale cu o singură cifră a valorii mărcilor lor.

În ciuda unei scăderi minore (4%) a valorii mărcii, Bank of America își păstrează titlul de lider în domeniul bancar din SUA pentru al patrulea an consecutiv și ocupă poziția a cincea în clasamentul general, cu o valoare de 37,3 miliarde USD. Între timp, Wells Fargo, poziționat pe locul șase la nivel global, reduce marja față de concurentul său american, marcând o creștere de 9% pentru a obține o valoare de marcă de 35,8 miliarde USD. David Haigh, președinte și director general al Brand Finance, a comentat: "Pe măsură ce brandurile bancare de top din lume ating noi culmi, mega-băncile din China continuă să domine în fruntea clasamentului valorii brandului. Din datele noastre, o altă perspectivă cheie pentru 2024 este că băncile locale își depășesc din ce în ce mai mult omologii mai mari în ceea ce privește puterea brandului. Mărcile dominante prosperă pe piețe singulare, cu o concurență limitată, în timp ce băncile care se extind pe mai multe piețe își pot spori cu succes valoarea mărcii, dar riscă să dilueze puterea mărcii."

Cercetarea Brand Finance indică faptul că băncile locale și regionale au performanțe la fel de bune și, în multe cazuri, depășesc băncile globale în ceea ce privește poziționarea mărcii lor în inimile și mințile clienților. BCA din Indonezia este cea mai puternică marcă bancară din lume, cu un scor Brand Strength Index de 93,8/100 și un rating de elită AAA+. Trei branduri africane, Equity Bank, First National Bank și Kenya Commercial Bank, precum și Banca Transilvania din România se află printre primele 5 cele mai puternice branduri la nivel global, obținând ratingul AAA+.

Doar 11 din primele 50 de țări au înregistrat scăderi ale valorii agregate, în frunte cu Rusia (69%), Malaezia (20%) și Nigeria (14%). Nu este surprinzător faptul că, din cauza sancțiunilor internaționale impuse Rusiei, cele mai mari două mărci bancare ale țării - VTB și SBER - au suferit cele mai mari scăderi procentuale ale valorii mărcii, cu o scădere de 91% și, respectiv, 63%.

Sursa foto: Shutterstock

About Author

ad-test-3