ad-test-0
ad-test-2

Transformarea Amazon: de la obsesia pentru clienți la prioritățile profitului - impactul vânzării masive de acțiuni de către Jeff Bezos

Jeff Bezos - foto Shutterstock

Jeff Bezos de la Amazon a spus cândva că serviciul clienți este neprețuit iar compania a devenit cunoscută pentru devotamentul său față de aceștia, construindu-și o reputație bună printre consumatori. Totuși, odată cu retragerea lui Bezos în 2021 și instalarea noului CEO, Andy Jassy, filosofia companiei pare să se schimbe, prioritizând profiturile. Exodul comercianților de înaltă calitate, precum Ikea și Macy's, și înlocuirea lor cu produse mai ieftine și de calitate inferioară, semnalează o schimbare de priorități.

Potrivit unui nou studiu realizat de Marketplace Pulse, Amazon a impus comercianților taxe de până la 50% pentru tranzacții și îndeplinire în 2022, față de 40% în urmă cu cinci ani. Astfel, veniturile au crescut cu 20% de la an la an, având în vedere că ultimele cifre date publicității, în martie 2022 aproape 2 milioane de afaceri vindeau folosind Amazon. De asemenea, schimbările în algoritmul de căutare au direcționat clienții către produsele promovate, sprijinind o creștere de 27 % în veniturile din serviciile de publicitate. Serviciul clienți a fost în mare parte automatizat, iar taxele și costurile de reaprovizionare la returnarea produselor s-au adăugat la frustrările cumpărătorilor. În plus, Amazon a redus beneficiile Prime și a crescut minimele la serviciile de livrare a produselor alimentare.
Aceste schimbări au generat speculații cu privire la direcția strategică a companiei. În ciuda lor, Amazon a raportat rezultate trimestriale impresionante, cu cel mai mare profit operațional din istoria sa. Deși Amazon și-a dezvăluit veniturile totale, nu a raportat valoarea brută a mărfurilor (GMV), un indicator cheie al industriei. Având în vedere că cea mai mare parte a vânzărilor se realizează prin intermediul pieței sale, veniturile raportate de Amazon - compuse în principal din comisioane - diferă semnificativ de GMV-ul său total. Analiștii din industrie au estimat că GMV-ul global al Amazon în 2023 va fi cuprins între 700 și 750 de miliarde de dolari, cu aproape 73% din veniturile sale totale provenind din SUA. Acest lucru sugerează un GMV în SUA între 510 și 546 de miliarde de dolari - o creștere de 40 de miliarde de dolari până la 45 de miliarde de dolari, sau 7,5% până la 9,5%, de la an la an.
Cu o perspectivă atât de optimistă, Amazon rămâne un gigant digital, cu acțiunile sale pe creștere și de aceea, Jeff Bezos, fondatorul Amazon a surprins lumea financiară prin decizia de a vinde masiv acțiunile sale Amazon. Vânzarea a constat într-o sumă impresionantă de peste patru miliarde de dolari, intenționând să retragă 50 de milioane de acțiuni în acest an, evaluându-și participația la aproximativ 8,6 miliarde de dolari. Jeff Bezos este al doilea cel mai bogat om din lume și s-a retras la Miami, declarând că vrea să își ocupe timpul cu proiectul său spațial, Blue Origin.

About Author

ad-test-3