ad-test-0
ad-test-2

Perturbări financiare și operaționale semnificative pentru companiile aeriene și angajații acestora în urma problemelor aeronavelor Boeing

Problemele Boeing se resimt în întreaga industrie aviatică și generează o serie de consecințe ce afectează nu doar producătorul de avioane, ci și companiile aeriene și angajații acestora. De la începutul anului, când un panou de uşă al unui avion 737 MAX 9 s-a rupt în aer într-un incident pus pe seama şuruburilor lipsă, a adus în prim-planul atenției publice preocupările legate de siguranța și fiabilitatea acestor aeronave, lucrurile au luat o turnură nefavorabilă pentru industrie în ansamblu.
Ancheta desfășurată de FAA (Administrația Federală a Aviației din SUA) asupra proceselor de fabricație ale Boeingului a condus la o încetinire a ritmului de livrare a avioanelor, cu repercusiuni semnificative asupra operațiunilor companiilor aeriene din întreaga lume. Unul dintre cele mai mari efecte este deficitul de avioane 737 MAX pentru transportatori, ceea ce duce la decizii dificile pentru aceștia. FAA semnalează mai multe probleme potențiale de siguranță cu motoarele avioanelor 737 Max și 787 Dreamliner, deși nu retrage niciunul dintre aceste avioane de la zbor.

De exemplu, compania aeriană Ryanair vrea compensații de la Boeing, în contextul întârzierilor tot mai mari în livrarea aeronavelor, fapt care a forțat compania să-și revizuiască prognozele privind numărul de pasageri și să avertizeze că este posibil să anuleze unele zboruri în această vară, conform Financial Times. Sau compania Southwest Airlines, care operează exclusiv cu avioane Boeing 737, a fost grav afectată, anunțând reduceri semnificative în capacitatea de zbor și chiar în forța de muncă. Cu 41% mai puține livrări de MAX 8 programate pentru acest an, compania trebuie să se adapteze la veniturile mai mici și să reevalueze strategiile de creștere.
În același timp, Alaska Airlines se confruntă cu incertitudini legate de planurile sale de zbor, având în vedere întârzierile repetate ale livrărilor de avioane Boeing. Pierderile de profit în valoare de 150 de milioane de dolari, cauzate de suspendarea aeronavelor MAX 9 în urma incidentului cu ușa, sunt doar un aspect al daunelor suferite de transportator.
Autoritatea europeană de reglementare a aviației a anunțat că va lua în considerare suspendarea aprobării indirecte pentru producția de avioane Boeing, în cazul în care va fi necesar. Conform Reuters, directorul executiv interimar al Agenţiei pentru Siguranţa Aviaţiei a Uniunii Europene (EASA), Luc Tytgat, a menționat într-un interviu că este optimist cu privire la abordarea adecvată a acestei crize de siguranță de către gigantul Boeing. În acest timp tot mai multe state iau măsuri radicale față de avioanele Boeing 737 Max.
Situația se complică și mai mult odată cu începerea negocierilor sindicale la Boeing. Într-un context în care relația cu reglementatorii și clienții este deja tensionată, compania se confruntă acum cu presiunea de a ajunge la un nou contract sindical pentru a evita posibile greve sau proteste ulterioare. Cu toate acestea, date fiind circumstanțele actuale, puterile de negociere ale Boeingului ar putea fi limitate, ceea ce ar putea conduce la acceptarea condițiilor propuse de sindicat.
Între timp, autoritățile americane au decis să rețină la sol peste 170 de avioane Boeing 737 MAX 9 în urma incidentului în care o parte din fuselajul unui avion al companiei Alaska Airlines s-a desprins în timpul unui zbor. Această măsură aduce și mai multă presiune asupra producătorului de avioane și a întregii industrii aeronautice. Mai mult, pe 1 martie, Departamentul de Stat amendează Boeing cu 51 de milioane de dolari pentru încălcarea Legii controlului exporturilor de arme, permițând angajaților din China și alte țări să descarce date sensibile de la numeroase avioane și rachete de apărare.
Astfel, problemele întâmpinate de Boeing au un impact profund asupra întregii industrii aviatice, generând perturbări financiare și operaționale semnificative pentru companiile aeriene și angajații acestora.

About Author

ad-test-3