ad-test-0
ad-test-2

ROMÂNIA 

Cum se pregătesc românii pentru Paște: schimbări și tradiții în 2024. Un studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Un aspect notabil este preferința pentru tradiție, cu cei mai mulți români alegând să petreacă Paștele în familie, alături de partenerul de viață (67%), copii (51%) sau părinți (46%). Totuși, tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani sunt mai deschiși să petreacă sărbătoarea alături de grupul de prieteni (41% vs. 27% total eșantion). În ceea ce privește semnificația Paștelui, românii sunt împărțiți între valorile interpersonale și tradițiile culturale. În timp ce 32% pun accentul pe conexiunea cu cei dragi, 31% se concentrează pe tradiții și obiceiuri.

Raportul GSCI (Indexul Global al Competitivității Durabile) din 2023, pune România pe locul 37 în lume

Subindicatorii săi sunt capitalul natural, eficiența și intensitatea resurselor, coeziunea socială, capitalul intelectual, sustenabilitatea economică și eficiența guvernării. Scorul mediu al GSCI este doar de 43,4 puncte, iar în noua ediție, data publicității de solability.com, pentru anul 2023, scorul mediu este de 43,7. Suedia ocupă prima poziție în clasament cu 59,6, arătând că până și și cele mai avansate țări sunt departe de a fi cu adevărat durabile și competitive, conform autorilor raportului.

Anul 2023 în turismul românesc. 5 miliarde de lei injectați în economia României de către 2 milioane de vizitatori străini

Călătoriile în scop particular au reprezentat principalul motiv al sejurului pentru 50,6% dintre turiștii străini, iar cheltuielile acestora au constituit 44,8% din totalul cheltuielilor înregistrate. Aceasta arată o preferință crescută pentru turismul de agrement și explorare personală în România. Pe de altă parte, 49,4% dintre turiști au călătorit în scopuri de afaceri, contribuind cu 55,2% din totalul cheltuielilor.

Eurostat: România are a patra cea mai mare creștere a comerțului cu amănuntul din UE

BUCUREȘTI (MEDIAFAX) - România a avut a patra cea mai mare creștere anuală a volumului comerțului cu amănuntul din statele membre ale Uniunii Europene (7,5%), în februarie 2017, primele poziții fiind ocupate de Slovenia (16,8%) și Luxembourg (12,9%), potrivit raportului Eurostat publicat marți.

Printre statele membre UE care dețin date valabile, cele mai mari creșteri ale volumului comerțului cu amănuntul au fost remarcate în Slovenia (16,8%), Luxembourg (12,9%), Lituania (7,6%) și România (7,5%). La polul opus se situează Belgia (-3.2%), Malta (-0.9%) și Denemarca (-0.2%).

ad-test-3
Subscribe to RSS - ROMÂNIA