Un aspect notabil este preferința pentru tradiție, cu cei mai mulți români alegând să petreacă Paștele în familie, alături de partenerul de viață (67%), copii (51%) sau părinți (46%). Totuși, tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani sunt mai deschiși să petreacă sărbătoarea alături de grupul de prieteni (41% vs. 27% total eșantion). În ceea ce privește semnificația Paștelui, românii sunt împărțiți între valorile interpersonale și tradițiile culturale. În timp ce 32% pun accentul pe conexiunea cu cei dragi, 31% se concentrează pe tradiții și obiceiuri. Pentru mulți (27%), Paștele reprezintă o combinație echilibrată între aceste aspecte.

Schimbările în modul de sărbătorire a Paștelui au fost observate de 44% dintre români, iar motivele variază de la dorința de autenticitate (39%) până la adoptarea unor practici eco-friendly (30%) sau tranziția către o celebrare mai modernă (22%). Pe lângă tradiții, achiziționarea de cadouri și pregătirea mâncărurilor festive aduc bucurie și entuziasm în această perioadă. Cu toate acestea, pentru unii (21%), aceste activități pot distruge autenticitatea sărbătorii.
Citește aici toate datele studiului.
Studiul a fost desfășurat online în aprilie 2024, a inclus 1003 respondenți și a avut o eroare maximă de +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%. Reveal Marketing Research, cu o experiență de 15 ani în industrie, a facilitat acest demers, oferind o perspectivă valoroasă asupra obiceiurilor și preferințelor în preajma Sărbătorilor Pascale.

Sursa foto Shutterstock

About Author