BUCUREȘTI (MEDIAFAX) - Comisia Europeană a transmis deciziile de finanţare în faza a doua pentru reabilitarea tronsoanelor feroviare Coşlariu - Simeria şi Sighisoara - Coşlariu, incluse în proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului IV Paneuropean, anunță CFR Infrastructură.
CFR Infrastructură anunță că reabilitarea tronsoanelor de cale ferată Coşlariu - Simeria (74,431 km) şi Sighişoara - Coşlariu (99,04 km) are ca obiectiv asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică) și îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare. Mai mult, proiectul implică sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2, care are ca scop întocmirea unui set de reguli de operare din punct de vedere tehnic şi comercial, conform normelor europene.
Proiectele localizate în regiunile de dezvoltare din Vestul şi Centrul României, în limitele judeţelor Alba, Hunedoara, Mureş şi Sibiu, au fost structurate în două faze de finanţare. Prima fază este co-finanțată de UE în cadrul perioadei 2007-2013 și faza a doua vizează implementarea în cadrul perioadei de programare 2014-2020.
Reabilitarea celor două tronsoane feroviare, cu perioadă estimată de finalizare anul 2018, va crea condiţiile necesare pentru sporirea traficului internaţional şi de lung parcurs, iar principalii beneficiari ai proiectului vor fi operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă, călătorii, societăţile comerciale şi serviciile publice din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului, transmit reprezentanții CFR.
„La ora actuală avem în derulare proiecte complexe de reabilitare şi modernizare pe întreaga reţea, iar firmele constructoare trebuie să se alăture eforturilor companiei în dezvoltarea infrastructurii feroviare, inclusiv prin angajamentul că vor respecta termenele prevăzute în grafice stabilite de comun acord şi vor continua implementarea proiectelor în acelaşi ritm de lucru înregistrat anul trecut. Tehnic este posibil, este nevoie doar de voinţă şi de înţelegerea importanţei eforturilor pe care CFR SA şi Ministerul Transporturilor le fac pentru a susţine investiţiile în dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a declarat Marius Chiper, director general al CFR SA.
Anca Olteanu, anca.olteanu@mediafax.ro