Criza de candidaţi de pe piaţa muncii afectează şi compania românească Secom, specializată în importul şi comercializarea de produse naturale pentru sănătate şi frumuseţe, care găseşte cu dificultate consultanţi (asistenţi farmacişti) şi reprezentanţi medicali.
"Pentru poziţia de consultant pentru reţeaua noastră de magazine din Bucureşti găsim mai greu persoane cu pregătire în domeniul medical (căutăm absolvenţi de Farmacie/Biologie/Chimie/Medicină Veterinară) deoarece portofoliul nostru cuprinde peste 250 de produse, care acoperă toate ariile terapeutice, iar consultanţii au nevoie de acest fundament de cunoştinţe medicale şi tehnice, la care să adauge informaţii despre produse din trainingurile interne de specialitate", a explicat Mirela Popescu, directorul de resurse umane al Secom, care coordonează politicile de HR pentru 135 de angajaţi.
Ea a mai precizat că la interviurile de angajare se uită şi la valorile candidaţilor şi caută persoane implicate, capabile să lucreze bine în echipă şi cu dorinţa de a se dezvolta. De asemenea, compania găseşte greu candidaţi pentru funcţiile de reprezentanţi medicali în Constanţa, Bacău şi Sibiu, iar recrutările dificile au ţinut de contextul economic local, de lipsa de pregătire a candidaţilor la interviu şi chiar de absenţa acestora de la interviuri: "Competenţele cerute par dificil de găsit într-o piaţă a muncii în care numărul de candidaţi eligibili valoroşi a scăzut. În ultimii ani, absenţa acestor candidaţi la interviuri ne-a dus cu gândul la o motivaţie slabă a acestora sau la faptul că nu deţin suficiente informaţii sau nu beneficiază de consiliere despre cum să procedeze atunci când aplică pentru un job".
Secom este o afacere de familie controlată de antreprenorii Lucia şi Andrei Costea, iar anul trecut compania a încheiat cu afaceri de 12,3 milioane de euro (cu 19% peste nivelul din 2014) şi un profit net de 1,77 mil. euro (aproape dublu faţă de anul anterior), potrivit datelor publicate în bilanţul de la Ministerul de Finanţe.