ad-test-0
ad-test-2

3 sfaturi de la antreprenori europeni care trăiesc „visul american”

America, acest pământ al tuturor posibilităților, a fost întotdeauna un magnet pentru oamenii de afaceri din restul lumii. Astăzi, Sergey Brin de la Google sau Elon Musk, fondatorul Tesla sunt doar două din exemplele pe care imigranții afaceriști le urmăresc ca dovadă că „visul american” chiar există.

Datele arată că mai bine de 40% din companiile din Fortune 500 au fost fondate de imigranți sau copiii lor, iar în New York, numărul e chiar mai mare – 59%.

Pentru cei care vor să trăiască pe pielea lor „visul american al oamenilor de afaceri”, iată cele mai importante sfaturi de la europeni care au reușit în SUA, potrivit Entrepreneur.com:

1. Ai nevoie de o rețea de cunoștințe

Multe afaceri de tip start-up eșuează în SUA datorită faptului că fondatorii lor imigranți nu reușesc să construiască o reţea solidă de relaţii profesionale. Fondurile de care dispui și identificarea primilor clienți depinde, în mare parte, de oamenii pe care îi cunoști, spune Kaspar Tiri, co-fondatorul Wolf3D, venit din Estonia.

Compania sa, o firmă care creează avatare personale pentru lumea virtuală, a apărut anul acesta în clasamentul Forbes 30 Under 30 Technology. "Fiind într-o țară complet nouă, rețeaua de cunoștințe pe care o ai foarte limitată, ceea ce face începutul mai dificil", spune Kaspar.

Din acest motiv, școlile americane devin punctul de plecare pentru mulți antreprenori străini din SUA.
Carlos Reines, co-fondator al RubiconMD, o companie de telehealth cu sediul în New York, a declarat că a putut să-și construiască conexiuni datorită studiilor sale la Universitatea Harvard. Acolo, Reines, originar din Spania, s-a familiarizat cu practicile în afaceri din SUA și l-a cunoscut pe Gil Addo, alături de care a fondat RubiconMD.

2. Orice business e despre oameni, pentru oameni

Potrivit lui Stas Tushinskiy, fondatorul companiei Instreamatic.AI, pentru a strânge capital în străinătate, trebuie să intuim modul de gândire al oamenilor din alte culturi. Recent, startup-ul său a semnat un acord cu Pandora pentru a testa reclame vocale interactive.

"Trebuie să începi prin a învăța acest cod cultural, care diferă în funcție de locul în care te afli", a spus Tushinsky. „La New York, de exemplu, se pune mai mult accent pe statut și putere decât în ​​Silicon Valley.”
Mulți profesioniști din alte țări nu au abilitățile de storytelling necesare pentru a capta atenția investitorilor, asemeni omologii lor americani. De multe ori, sunt chiar prea modești pentru a-și spune povestea, preferând să creeze o viziune realistă în jurul afacerii lor.

3. Acceptă provocările cu pozitivitate

Acolo unde lipsesc abilitățile de storytelling și rețeaua de cunoștințe, atitudinea pozitivă asociată fondatorilor de start up compensează.

„Ai nevoie de o doză extra de flexibilitate și dorință de învățare, pentru a te putea adapta la acest nou mod de a face lucrurile. Și mai important, să nu folosești niciodată faptul că ești străin ca scuză.”, spune Reines.
Companiile pe care antreprenorii străini le construiesc de la zero în SUA oferă o dovadă reală că diversitatea funcționează. De exemplu, RubiconMD angajează persoane din medii și țări de origine diferite, inclusiv Ghana, Nigeria, Spania, Canada, India, China și Germania.

Într-o economie globală, experiențele unice și o viziune care călătorește dincolo de granițe devine adesea un element esențial al unui startup. Fondatorii străini din SUA îndrăznesc să fie diferiți. Poate că acesta este singurul avantaj cheie de care au nevoie, și care le poate aduce succesul.

Sursa articol: Entrepreneur.com.

About Author

ad-test-3