Personal branding prin social media

Personal branding prin social media

Foloseste retetele de socializare in avantajul tau. Cand vorbim de Social Media ne gandim la tot felul de instrumente digitale care le permit persoanelor sa interactioneze: user accounts, profile pages – reprezentare, prieteni, urmaritori, grupuri , hashtaguri.

In cadrul acestui articol ne vom concentra pe reteaua de facebook pentru ca statistic vorbind este cea mai populara in Romania. Ca beneficiile sa fie cat mai mari in promovare, actiunile de pe facebook trebuie incluse intr-un plan de comunicare online complex, care sa cuprinda site, blog, newslettere, alte retele de socializare -  toate acestea fiind corelate ca imagine si continut. 

Facebook in Romania

Numarul de conturi romanesti pe Facebook a ajuns la aproape 8 milioane, in topul oraselor situandu-se Bucuresti (cu peste 1,6 milioane conturi), Timisoara si Iasi, fiecare cu peste 280.000 de conturi. Dintre acestea, active sunt intre 6 si 7 milioane de conturi – asta inseamna ca utilizatorii acestora au avut cel putin o interactiune pe facebook in ultimele 30 de zile.

La nivel mondial, sunt peste 1.79 miliarde de utilizatori activi pe luna ceea ce indica o crestere cu 16 procente fata de anul anterior. Asta inseamna ca aproape un sfert din populatia lumii are cont de facebook.

Personal branding

Tot ceea ce faci in public – comportamentul tau, infatisare (aspect), ceea ce spui, persoanele cu care te asociezi – toate acestea trebuie sa le faci gandindu-te la personal branding sau autopromovare. Stiti expresia aceea – judge a book by it’s cover – ei bine noi am ajuns sa judecam persoanele in functie de ceea ce vedem si auzim. Facebook-ul e toolul perfect – contine fotografiile tale, opiniile tale, interactiunile cu prietenii, trupele de muzica pe care le asculti, cartile pe care le citesti si asa mai departe.

In functie de preferinte si dorinte poti limita ceea ce vad altii despre tine prin Privacy settings. Insa daca vrei mai multe conexiuni pe facebook, e bine sa iti asumi, sa fii accesibil. Nu da prea multe informatii personale, ci axeaza-te pe work info, succese, educatie si atrage feedback pozitiv – colegi, persoane cu interese similare. 

Facebook poate fi un adevarat instrument de decizie in ceea ce priveste angajarea. Citeste mai multe aici

About Author

Ioana Amăriuței Popa
Fost jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa si audio, Ioana Amariutei Popa este in prezent specialist in comunicare si isi imparte timpul intre pasiunile sale branding, social media si publicitate.