Facebook ca instrument de decizie la angajare

Intr-un articol precedent  vorbeam despre cat este de important sa ne asumam tot ce postam pe retetele de socializare pentru ca in acest mod ne cream personal brandingul – imaginea noastra in spatiul public. Nu mai este niciun secret ca angajatorii studiaza profil public al candidatilor inclusiv pe facebook. 

Ce credeti ca ii determina pa angajatori sa nu angajeze pe cineva dupa ce vizualizeaza profilul de facebook al unui candidat?

Intr-un studiu efectuat la Chicago de Career builder in  2009, la care au participat peste 2,600 de experti in resurse umane sunt evidentiate cateva dintre principalele motive care conduc fie la discreditarea, fie la favorizarea candidatilor luand in considerare activitatea acestora de pe retelele de socializare. Va invitam sa le parcurgeti si sa fiti atenti la imaginea voastra publica.

Motive pentru discreditarea candidatilor:

Candidatul a postat fotografii sau statusuri nepotrivite/provocatoare - 53%

Candidatul a postat imagini cu el in situatii in care bea sau folosea droguri - 44%

Candidatul si-a vorbit de rau fostul angajator, colegi sau clienti - 33%

Candidatul a demonstrat ca nu vorbeste corect si nu are skiluri de comunicare - 29%

Candidatul a facut comentarii deiscriminatorii – 26%

Candidatul a mintit in legatura cu calificarile pe care le are – 24%

Candidatul a distribuit mesaje confidentiale despre angajatorul precedent – 20%

De ce candidatii au fost angajati in urma verificarii contului de facebook? 

Profilul de pe facebook a demonstrat personalitate si caracter potrivite pentru job – 50 %

Profilul de pe facebook a sustinut calificarile si competentele candidatului din Cv – 39%

Candidatul s-a dovedit a fi creativ– 38%

Candidatul a demonstrat calitati in comunicare – vorbire corecta – 35 %

Candidatul era inconjurat de prieteni profesionisti– 33 %

Postarile facute de alte persoane subliniau calitati ale candidatului  – 19 %

Candidatul a primit premii pentru activitatea sa – 15 % 

 

About Author

Ioana Amăriuței Popa
Fost jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa si audio, Ioana Amariutei Popa este in prezent specialist in comunicare si isi imparte timpul intre pasiunile sale branding, social media si publicitate.