ad-test-0
ad-test-2

“Amprenta” brandului tău în mintea consumatorului

Brandul (marca) este elementul de distincție al afacerii tale față de concurenți și produsele sau serviciile pe care le vând aceștia. Brandul tău în funcție de calitatea serviciilor și/sau a produselor va oferi încredere consumatorilor fideli companiei tale.

La început a fost numele si culoarea, acum este brandul. Toata lumea știe că un produs sau un serviciu este un ansambul de avantaje și funcții care sunt oferite consumatorilor. Produsele și serviciile sunt “împachetate” cu elemente care scot foarte mult sau mai puțin în evidență calitatea și proveniența lor, astfel pentru produse avem: numele și culoarea (împreună formează o marcă) dar și eticheta, greutatea, stilul, etc., elemente folosite de producator pentru a evidenția anumite calități. Pentru servicii sunt utilizate mai puține elemente de scoatere în evidență cum ar fi: numele și culoarea, dar acest lucru nu înseamnă că nu sunt de efect.

În zilele noastre culoarea este un element de multe ori primordial în alegerea produselor și/sau serviciilor. Cele mai bune exemple în domeniul serviciilor este Orange, o marcă de rezonanță pe piața serviciilor de telecomunicații și folosită adesea sub mai multe forme, cea mai des întâlnită fiind pătratul portocaliu:

Când Orange a depus marca formată dintr-un pătrat portocaliu la OSIM (deci au solicitat înregistrarea doar pentru o singură culoare fără parte verbală), examinatorii OSIM au cerut foarte multe documente și un istoric  pentru a fi acceptată la inregistrare. De regulă sunt foarte puține mărci acceptate la înregistrare doar cu o singură culoare considerandu-se ca marca nu ar fi distinctivă.

Un alt producator care a ales să atragă atenția prin culoare este Kraft Foods România pentru produsul Milka. Ambalajele produselor Milka au în proporție foarte mare culoarea mov, iar Milka a susținut că a dobândit  distinctivitate prin folosința îndelungată și publicitatea masivă, la fel ca în cazul operatorului de telecomunicații Orange.

 Culoarea este un punct de referință pentru consumatori, mulți dintre ei orientându-se mai mult după culoare decât după denumirea produselor.

”Acest lucru dovedește încrederea consumatorilor în calitatea produselor și loialitatea față de producatorul lor”, spune avocat Elena Grecu consilier în proprietate intelectuală la Nomenius.ro.

”Nu puțini au fost clienții care au venit cu cerința de a folosi doar o anumită culoare pentru înregistrarea mărcii lor pentru a scoate în evidență mai mult produsele / serviciile luând exemplele

oferite mai sus” mai precizează avocat Elena Grecu de la Nomenius.ro. Dar protecția nu se poate acorda decât atunci când solicitantul dovedește faptul că marca lui este distinctiva și cunoscută de către consumatori.

 În schimb, dacă marca este formată atât dintr-o culoare cât ăi dintr-o parte verbală marca se înregistrează fără nicio problemă.

Studiile au arătat că un produs de culoare influențează 60-80 % decizia de cumpărare a clientului, ceea ce face ca alegerea culorii greșite este o condamnare la eșec înainte ca orice brand să aibă o oarecare  ascendență.

Etichetele cele mai cunoscute din lume, sunt definite de culorile lor. Ne ia o secundă să ne gândim la culorile produselor sau serviciilor și ne vin în minte instantaneu multe branduri populare cum ar fi: Coca-Cola,  Facebook, Apple, McDonalds, de ce oare? Toate aceste companii folosesc strategic culorile în logo-ul lor, dar și pe website-uri de prezentare, ceea ce le face ușor de recunoscut produsele sau serviciile în întreaga lume.

Culoarea este unul dintre primele elemente care definesc un brand și rămâne “amprenta” în mintea consumatorilor spune avocat și consilier în proprietate intelectuală Elena Grecu.

Există câteva culori care pot fi folosite într-un joc al culorilor: rosu, albastru, verde / tonuri de gri, și galben. 95 la suta din companii folosesc doar una sau două culori, 5 la sută folosesc mai mult de două, 41 la suta numai în textul de utilizare (aici putem da exemplu Google).

Culorile influențează emoțiile, emoții care duc de cele mai multe ori la luarea unei decizii în favoarea sau defavoarea producătorilor sau celor care oferă servicii. Mergeți într-un magazin și o să vedeți o multitudine de culori unele mai stridente altele mai puțin, altele care îți încântă ochiul și chiar te atrag să încerci. Alegerea culorilor pentru marca pe care o dezvoltați și o depuneți la înregistrare este un aspect foarte important, spune Elena Grecu consilier în proprietate intelectuală la Nomenius.ro.

******

Despre Nomenius

Nomenius, lansat în 2006 în București, a înregistrat peste 3,500 de marci pentru clienții săi. Activă la nivel național prin avocații și consilierii săi, agenția oferă siguranța clienților prin consultanță juridică specifică în proprietate intelectuală, litigii și dreptul comercial. Nomenius ofera servicii de înregistrare a mărcilor la OSIM, OHIM și WIPO, monitorizarea mărcilor, asistență în cazul trasferului de drepturi, și în cazul litigiilor de proprietate intelectuală.

Elena Grecu, elena.grecu@nomenius.ro

About Author

Elena Grecu's picture
Avocat si consilier in proprietate intelectuala, Elena Grecu este managerul agentiei de proprietate intelectuala Nomenius.(www.nomenius.ro, http://avocatii-tai.ro/avocat-elena-grecu/). Cu o experienta relevanta in domeniul dreptului proprietatii intelectuale si a dreptului comercial, doamna avocat Elena Grecu se ocupa in special de inregistrarea marcilor atat pe plan national cat si comunitar si a desenelor si a modelelor industriale, consilierea in acest domeniu si, de asemenea, se axeaza pe litigii de proprietate intelectuala si drept comercial”.
ad-test-3