ad-test-0
ad-test-2

Paid Advertising în Social Media – câteva sfaturi pentru o promovare eficientă

Având în vedere că promovarea plătită în social media devine absolut esențială pentru oricare brand, fiind singura metodă rapidă și eficientă de a obține rezultate, nu e o surprindere că investiția în Facebook Ads, Instagram Ads sau alte tipuri de digital media buying e în continuă creștere, în toate industriile.

Cu peste 3 miliarde de utilizatori de social media pe întreg mapamondul, investiția în promovare plătită a depășit, în 2018, 51 de miliarde de dolari, adică peste 17 dolari pentru fiecare utilizator, urmărind o creștere anuală de 10,5%.
Mai exact, companiile investesc cam 66% din bugetul de marketing acordat anual doar în canalele de promovare digitală.

De ce ai nevoie de paid ads? Pentru că funcționează complet diferit față de modalitățile tradiționale de promovare. Fiecare platformă digitală oferă companiilor posibilitatea de a găsi, targeta și comunica către audiențe din ce în ce mai specifice, potrivite obiectivelor tale diverse, precum brand awareness, generare de lead sau trafic web.

Mai mult decât comunicarea către o audiență cât mai nișată, cu programele de analytics puse la dispoziție ai acces la statistici exacte care îți permit optimizarea din mers a campaniilor și măsurarea eficientă a rezultatelor.

Pe cât de importante sunt aceste instrumente noi, pe atât de simplu este să greșești în utilizarea lor. Găsești mai jos câteva sfaturi de la specialiști, care îți pot asigura succesul în strategia ta de promovare plătită:

1. Definește-ți obiectivele de social media și KPI-urile

Ce vrei să obții? Brand awareness? Trafic pe website? Să crești vânzări sau pur și simplu să stârnești conversații? Odată ce vei stabili care îți sunt principalele obiective, poți defini și KPIs, pentru a-ți măsura eficient investiția.
Spre exemplu, unul din obiectivele tale poate urmări valori de Cost-per-Click, dacă obiectivul tău e să economisești din bugetul disponibil, crescând, în același timp, eficiența sa. În acest caz, vei urmări ca CPC să fie cât mai mic, lucru pe care îl poți obține prin reclame cât mai personalizate pentru audiența ta, alături de o targetare cât mai precisă.

Dacă ești pe drumul cel bun, KPI-urile tale îți vor arăta asta.

2. Conectează conturile de Ads într-un singur loc

Îți va fi mult mai simplu dacă poți urmări toate datele promovărilor tale într-un singur loc, decât să încerci să faci legătura între diferite instrumente, analizând astfel datele. Asta înseamnă că o parte din bugetul de digital advertising ar trebui să meargă și către optimizarea capacității de analiză și măsurare.

Caută un tool potrivit strategiei tale prin care să poți măsura deodată rezultate de pe toate canalele digitale folosite. Când vei avea toate datele la un loc, îți va fi mult mai simplu să le înțelegi, să le pui în legătură și să le folosești pentru a optimiza investiția, în următorii pași.

3. Nu uita de competitori

Deși procesul tău de măsurare a rezultatelor îți arată că ești pe drumul cel bun, această analiză izolată a datelor, fără a te raporta la activitatea competitorilor tăi, s-ar putea să nu fie chiar corectă. Dacă performanța ta nu se ridică la nivelul competitorilor, iar acest lucru nu e descoperit la timp, s-ar putea să rămâi în urmă.

Folosește, deci, paid analytics pentru a realiza comparații între performanța ta și restul activității din industrie sau regiune. Astfel, poți seta valori de referință și să identifici mai ușor aspectele care au nevoie de îmbunătățiri.
Uită-te la valorile cheie – cât investești, în ce și ce rezultate ai? Apoi verifică rezultatele concurenților. În ce canale investesc bugetul? Cât de eficientă e investiția lor?

Măsurând aceste valori cheie, poți evalua dacă te îndrepți sau nu în direcția bună.

Foto: manjemedia.com

About Author

ad-test-3