Lansarea Dacia Bigster marchează un nou capitol în istoria mărcii românești, aducând în prim-plan un SUV compact, modern și accesibil, conceput special pentru a satisface nevoile clienților. Fabricat în exclusivitate la uzina Dacia din Mioveni, noul model întărește poziția României ca un important centru de producție auto la nivel mondial.
Dacia, cunoscută pentru modelele sale accesibile și fiabile, aduce o nouă viziune în segmentul SUV-urilor compacte, acest model nu doar că extinde gama Dacia, ci redefinește și conceptul de SUV accesibil, integrând tehnologii avansate și respectând cele mai recente standarde de siguranță.
Siguranță la cel mai înalt nivel
Dacia Bigster stabilește noi standarde în materie de siguranță, respectând normele GSR2. Echipamentele de siguranță active și pasive sunt incluse în standard pe toate versiunile, oferind șoferului și pasagerilor o protecție maximă. Printre acestea se numără:
- Frânare automată de urgență
- Recunoașterea semnelor de circulație
- Asistență la parcare
- Alertă la schimbarea benzii
- Sistem de supraveghere a atenției șoferului
- Apel de urgență eCall
Motorizări pentru eficiență maximă
Noul Bigster inaugurează noi motorizări Dacia care asigură o eficiență la cel mai bun nivel din segment. Noul Bigster HYBRID 155. este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155. Ea se compune dintr-un motor cu 4 cilindri pe benzină de 107 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,2 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte două alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului. Motorizarea HYBRID 155 vine în completarea ofertei HYBRID 140 care echipează modelul Jogger și Noul Duster. Ea oferă un plus de putere (+15 CP), de cuplu (170 Nm doar pentru motorul cu combustie, adică + 20 Nm) și o capacitate de remorcare superioară (+250 kg, pentru un total de circa 1 tonă).
Totodată, Dacia Bigster inaugurează o nouă eră pentru marca românească, oferind o gama de motorizări cu GPL numită ECO-G 140. Dacia, lider necontestat al pieței GPL în Europa, este singurul constructor care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Dacia Bigster propune în premieră o motorizare care asociază carburația mixtă și un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, indiferent dacă funcționează pe benzină sau pe GPL, în fazele de demaraj și accelerație. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer. Atunci când funcționează pe GPL, Noul Bigster ECO-G 140 emite în medie cu 10 % mai puțin CO2 decât o motorizare pe benzină ne-hibridă echivalentă. Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină și 49 litri de GPL). Instalat sub planșeul portbagajului, rezervorul de GPL nu diminuează volumul de încărcare al acestuia. Trecerea de la un carburant la altul se face instantaneu cu ajutorul unui comutator perfect integrat în tabloul de bord.
Sursa foto Dacia Renault