ad-test-0
ad-test-2

Traditional sau Guerrilla Marketing?

Definitia care urmeaza nu este predata in scoli de marketing ci este desprinsa din realitate. Si este unul din motivele pentru care marketing-ul, abordat din perspectiva de guerrilla, are succes:

MARKETING = FIECARE CONTACT pe care orice parte a afacerii il are cu PUBLICUL. El cuprinde foarte multe aspecte, de la numele firmei, identitatea vizuala, site-ul web, semnatura e-mail,  activitatea de relatii publice, modul de impachetare a produsului, locatia sau reprezentantii de vanzari si pana la modul in care se raspunde la telefon, tinuta angajatilor, cat de curate sunt camioanele care livreaza marfa sau cat de comercial este mesajul de pe robotul telefonic al firmei. Toate sunt, in acelasi timp, oportunitati de a face marketing.

O prima si, poate, cea mai importanta diferenta intre marketing-ul clasic si cel de guerrilla este ca primul vorbeste intotdeauna despre bugete, pe cand al doilea cere sa i se aloce timp, energie, imaginatie si informatie. Banii sunt bineveniti, dar nu esentiali. Este si motivul pentru care Guerrilla Marketing este orientat catre firme mici si mijlocii cu toate ca azi, tot mai multe firme din Fortune 500 se inspira din tacticile sale neconventionale si construiesc planuri de Guerrilla Marketing in 7 propozitii. In plus, micii intreprinzatori nu mai sunt intimidati de acest cuvant, marketing, pentru ca procesul este clarificat si sunt dezvaluite mecanismele sale de control.

Marketing-ul traditional se concentreaza pe trafic, raspunsuri din piata sau vanzari, pe cand in varianta guerrilla, eficienta activitatii de marketing se masoara exclusiv prin prisma profitului. Si, in loc sa cuantifice vanzarile la finalul fiecarui trimestru, Guerrilla Marketing enumera relatiile de afaceri pe care le-a construit in tot acest timp. Vanzarile, respectiv profitul, urmeaza in mod firesc.

Daca in ziua de azi marketing-ul clasic ajunge sa deranjeze, sa intrerupa si sa devina enervant, Guerrilla Marketing tinteste mai intai catre castigarea consimtamantului din partea clientului pentru ca abia apoi sa-i trimita acestuia mesajele sale. Si o face cu pasi usori, asa numitii “soft steps”, pentru ca acesta sa se simta mai degraba informat si nu agresat.

Lista poate continua. Secretul insa ramane acelasi: o abordare neconventionala, dar consistenta a activitatii de marketing garanteaza eficacitatea sa. Si succesul celor ce o practica.
 

About Author

Alexandru Israil's picture
Alexandru Israil, Guerrilla Marketing Master Trainer, Marketminds Co., are peste 11 ani de experienta in marketing si comunicare. Ca managing partner al agentiei iMagic a gestionat branduri importante, de la Compaq, IBM, Bosch, Siemens sau Microsoft si pana la Xerox, Indesit sau Ariston. Din 2007 s-a dedicat domeniului de training si consultanta, fiind certificat Master Trainer in Guerrilla Marketing, competenta castigata prin pregatire personala cu Jay Conrad Levinson, parintele conceptului Guerrilla Marketing.
ad-test-3