ad-test-0
ad-test-2

"Cea mai buna investitie pe timp de criza este in oameni"

Carte de vizita

Nume si prenume: Roman Tanasiciuc

Functia: Senior Trainer & Business Associate Focus Plus

Studii:  Certificare Master Business Administration – MBA Codecs Romania 

Am facut cunostinta cu domnul Tanasiciuc in luna decembrie, cu ocazia unui eveniment de business networking. L-am descoperit ca fiind un om de afaceri entuziast si optimist in ciudat faptului ca afacerile au fost acaparate de criza economica. Este Senior Trainer si considera ca cea mai buna investitie, pe timp de criza, se poate face in resursele umane.

BusinessAge: Am aflat despre dumneavoastra ca ati finalizat studiile superioare in Brasov, intr-un domeniu diferit de ceea ce faceti acum. Cum ati facut trecerea de la studii in industrializarea lemnului la vanzare in industria tutunului si a berii?

Roman Tanasiciuc: Intr-adevar, specializarea mea este prelucrarea lemnului, insa deoarece in acest domeniu locurile de munca erau extrem de putine si nu existau posibilitati de dezvoltare personala asa cum mi-as fi dorit, am luat decizia de a ma reorienta catre alte domenii. Cel mai dinamic segment mi s-a parut cel al vanzarilor, in plina expansiune in acea perioada, iar posibilitatile de dezvoltare erau multiple. Am inceput acest drum in Altex, iar dupa o perioada de timp a aparut oportunitatea de a lucra pentru o firma multinationala din domeniul berii (Efes Romania) si apoi a tutunului (Philip Morris Romania).

BusinessAge: Ati ramas timp de 14 ani in domeniul vanzarilor FMCG in industria tutunului si a berii, apoi ati facut o alta schimbare a ariei de activitate. Din 2005 ati lucrat la conceperea si livrarea programelor pentru dezvoltarea competentelor. De ce o a doua schimbare pe plan profesional?

R.T.: Recunosc ca am avut ocazia de a-mi dezvolta cariera in domeniul vanzarilor, lucrand in cadrul unor companii prestigioase. Am avut ocazia de a participa la numeroase programe de training, si de a pune in practica notiunile dobandite. In timp, mi s-a oferit ocazia de a prezenta la randul meu colegilor mai noi o parte din programele de pregatire. Piata de training era in continua dezvoltare, iar programele erau in continua schimbare. Astfel, am ajuns sa lucrez la perfectionarea si construirea de noi programe de training pentru colegii mei. Aceasta noua activitate a fost o provocare pentru traiectoria mea profesionala si in acest moment simt ca exista inca multe lucruri de invatat.

BusinessAge: Care domeniu, din cele trei in care ati acumulat experienta de-a lungul timpului, considerati ca v-a adus cele mai multe schimbari la nivel comportamental si cognitiv?

R.T.: Domeniul vanzarilor este dinamic, extrem de diversificat si ca atare, este cel care m-a ajutat cel mai mult sa imi completez bagajul de cunostinte. Experienta acumulata in acea perioada este extrem de utila acum, cand lucrez in domeniul trainingului, deoarece reprezinta o baza solida care ma ajuta foarte mult in dezvoltarea programelor pe care le sustin. 

BusinessAge: Din 2009 lucrati cu o firma de training, anul acesta ati devenit chiar partener. Cum a reusit o firma mica de training  sa intre pe piata din capitala si sa castige increderea unor companii mari?

R.T.: Desi firma cu care lucrez acum este relativ mica, prin numarul de angajati, forta ei este data de abordarea acestui domeniu. Oferim consultanta si programe de training personalizate pe cerintele fiecarui client, iar in paralel dezvoltam colaborari diverse cu companii din acelasi domeniu din Romania si din Europa. Aceasta capacitate de adaptare la necesitatile fiecarui client si faptul ca nu se lucreaza cu programe de training standard, cu licente preluate de la firme externe, constituie un atuu in aceasta activitate. Si experienta acumulata de echipa, in perioada in care fiecare din traineri a fost angajat pe diverse pozitii in cadrul companiilor nationale sau multinationale, este un factor extrem de important in capacitatea de a empatiza si transfera cunostintele acumulate catre client. 

BusinessAge: Daca ar fi sa faceti o noua schimbare pe plan profesional, in ce directie v-ati orienta?

R.T.: In acest moment nu imi doresc o noua schimbare pe plan profesional. Consider ca in continuare am multe de acumulat in acest domeniu si de aceea sunt inca provocat sa dobandesc noi cunostinte care sa ma sustina in activitatea mea.

Domeniul resurselor umane este extrem de variat si de aceea urmatorii ani imi vor fi cu siguranta ocupati cu implementarea programelor de pregatire aferente. 

BusinessAge: De curand v-am urmarit, in calitate de speaker, la un eveniment. Am observat ca ati motivat publicul alcatuit din antreprenori. Ce va ajuta sa fiti increzator in capacitatea Romaniei de a sustine antreprenorii?

R.T.: Asa cum am mentionat anterior, resursele umane din Romania au nevoie sa fie incurajate sa se dezvolte astfel incat firmele private sa aiba puterea de a sustine cat mai mult economia romaneasca. Calitatea produselor si serviciilor oferite de firmele autohtone reflecta in fapt nivelul de pregatire si implicare al resurselor umane. Cu cat acesta va fi mai ridicat cu atat oferta de bunuri si servicii va fi de mai buna calitate. Competentele antreprenoriale presupun nu numai punerea in practica a unor cunostinte dobandite ci si curajul de a merge mai departe chiar daca mediul economic nu este cel mai favorabil.

BusinessAge: Ce ii sfatuiti pe antreprenori: in ce investim pe timp de criza?

R.T.: In conferinta am spus, si imi sustin in continuare parerea, ca cea mai buna investitiei pe timp de criza este in oameni pentru ca acestia aduc succesul si confera plus valoarea unei afaceri. Chiar daca este mai costisitoare, o afacere in care sunt implicati angajati motivati, va gasi intotdeauna calea de a rezolva cele mai dificile provocari.

About Author

Business Age
Business Age este centrul de resurse pentru sectorul business care oferă cititorilor informaţii din domenii precum marketing, mărci comunitare, PR şi publicitate, juridic, educaţie financiară, economie, antreprenoriat, afaceri online şi achiziţii publice.
ad-test-3