ad-test-0
ad-test-2

"In antreprenoriat, pretul maretiei e responsabilitatea"

Carte de vizita

Functia: Fondatoare si Director General Ivatherm

Studii:

2003-2007 - Doctor in stiinte medicale, la UMF Carol Davila Bucuresti, 2007 Boli infectioase, Teza de doctorat: Cefalosporine orale in terapia infectiei

2002-2004 - EMBA Executive Master of Business Administration ASEBUSS – Institutul de Administratie Publica si a Afacerilor Bucuresti  in colaborare cu Universitatea din Washington, Seattle

1998-1999 - Masterat in Management Medical - Ecole Supérieure de Commerce de Paris

Ruxandra Hurezeanu este antreprenorul roman care a imbinat trei elemente inedite si a reusit sa creeze un business de succes: studii in medicina, studii in business si pasiune pentru cosmetice. Ruxandra a infiintat prima companie de dermato-cosmetice din Romania si a ajuns ca produsele sale sa fie prezente in toate farmaciile din tara. Isi propune ca in 2012 sa treaca granitele cu brandul care l-a crescut cu pasiune.

BusinessAge: In ultimul timp, au luat amploare in Romania evenimentele care urmaresc sa incurajeze tinerii sa devina antreprenori. Analizand cursul carierei dumneavoastra am observat ca ati avut rabdare. Antreprenor tanar si entuziasmat sau cu experienta si calculat?

Rucsandra Hurezeanu: As alege, mai degraba, o combinatie intre cele doua. Entuziasmul este specific tuturor antreprenorilor, pasionati cu adevarat de munca lor. Ei sunt creatorii businessului prin care ajung sa se defineasca. Avem destule exemple celebre de antreprenori care au pornit o afacere la varste foarte tinere, au invatat in primii ani ce inseamna esecul si cum trebuie sa actioneze pentru a-l transforma in succes. Nu pot sa minimizez valoarea experientei si a cunoasterii aprofundate a domeniului in care alegi sa pornesti un business. Un antreprenor bun trebuie sa cunoasca foarte bine domeniul in care isi construieste afacerea. Cativa ani de munca, pe diverse pozitii, in acel domeniu, sunt absolut necesari, cred eu. Dupa care, vine momentul deciziei, cand trebuie sa alegi sa faci pasul de la a fi un simplu angajat, la a avea propriul business. Lectia pe care o invata orice antreprenor de succes este aceea ca “pretul maretiei e responsabilitatea”.  

B.A.: Aveti exeperienta educationala si in Romania si in Franta. Ce v-a impresionat in Franta atunci cand ati urmat masterul in afaceri?

R.H.: Am absolvit un masterat de business la Ecole Superieure de Commerce de Paris, una dintre cele mai prestigioase din Franta, cotata in primele 3 universitati franceze. Experienta a fost una extrem de bogata, cu multe studii de caz si aplicatii practice, profesorii cei mai interesanti venind direct din industria farmaceutica. Strategia de business si marketingul au fost cele mai interesante. La intoarcerea din Franta, pasiunea mea dintotdeauna pentru cosmetice avea deja un nume nou: dermato-cosmetice. La Paris am aflat pentru prima data de existenta lor, am avut ocazia sa le incerc si sa aflu parerea consumatoarelor despre ele. Colegele mele de curs se numarau printre ele. Dermato-cosmeticele sunt, de altfel, o inventie frantuzeasca. Am infiintat Ivatherm dupa intoarcerea mea din Franta si nu intamplator am ajuns sa lucrez in cosmetologie, industrie in care Franta are cea mai mare expertiza. In aceasta industrie  sunt utile cunostintele de medicina generala, dermatologie, chimie, farmacologie, marketing, vanzari.  De aceea, am impresia ca toata viata m-am pregatit sa fac ceea ce fac acum.

B.A.: Dupa o perioada de lucru la Paris de ce ati ales sa reveniti in Romania si sa dezvoltati o afacere desi, cel putin acum, mediul economic nu este tocmai incurajator?

R.H.: Intoarcerea mea in Romania tine, in primul rand, de motive familiale si de un anumit context al vietii mele. Nu regret alegerea facuta atunci pentru ca sunt convinsa ca nu as fi realizat acolo tot ceea ce am reusit aici.  Romania este inca o piata atractiva in foarte multe dintre sectoare, atat ca marime, cat si ca numar mic de jucatori implicati. Competitia nu este inca la nivelul celei din pietele mature din Occident, de exemplu.

B.A.: Succesul brandului de cosmetice pe piata din Romania a venit neasteptat de repede. Care sunt cele trei elemente care v-au facut sa atingeti o cifra de afaceri foarte buna?

R.H.: Daca ar fi sa aleg numai trei ingrediente ale succesului, m-as opri la produs, pozitionare corecta in piata si echipa. Dermato-cosmeticele Ivatherm au la baza o sursa naturala remarcabila, apa termala Herculane, care este nu doar un simbol de traditie al tratamentelor balneare de la noi si din Europa, ci si un ingredient activ cu proprietati antiinflamatoare extraordinare. Izvoarele termale de la Baile Herculane au devenit faimoase pentru puterea lor vindecatoare inca de pe vremea romanilor, cei care le-au dat si numele, spunandu-le „ad aqua Herculis sacras”. Analizele pe care le-am efectuat in Franta si Romania pentru a cunoaste exact efectul apelor termo-saline de aici asupra pielii au aratat fara echivoc excelente proprietati antiiritante si calmante asupra pielii sensibile. Produsele Ivatherm sunt formule originale exclusive, avand la baza inovatii reale din domeniu. In strategia aleasa, pozitionarea marcii este esentiala, grija pentru detalii si design, atentia permantenta la tendinte si evolutii. Echipa cu care lucrez este formata in proportie de 80% din oameni care provin din domeniile medical si farma, sunt oameni care muncesc cu sufletul, sunt atasati de companie si de produse, viseaza produsele, viseaza clientii si fac eforturi continue pentru a-si imbunatati performantele. Datorita lor avem o relatie foarte buna cu medicii dermatologi si farmacistii care sunt primii nostri clienti.

B.A.: In promovarea produselor care se afla sub umbrela brandului Ivatherm ati ales sa lucrati cu o agentie sau cu echipa dumneavoastra? Ce a influentat alegerea?

R.H.: Strategia noastra de promovare se bazeaza pe promovarea directa a produselor la medici si farmacisti, iar pentru aceasta avem o echipa de reprezentanti medicali special antrenata. Am ales promovarea directa mergand pe modelul promovarii medicamentelor, deoarece dermato-cosmeticele sunt produse de farmacie, foarte apropiate de medicamente din mai multe considerente. Este foarte important pentru noi ca medicii si farmacistii sa inteleaga bine produsele noastre, ei fiind aceia care le recomanda pacientilor. De aceea, informatiile oferite de noi sunt preponderent medicale, au o baza stiintifica si sunt mai greu de accesat de marele public. Avem propriul nostru departament de marketing si relatii publice, iar pentru anumite campanii de publicitate in media, adresate mai ales consumatorului final, apelam punctual si la o agentie specializata.  

B.A.: Cum preconizati ca va fi 2012 pentru compania pe care o conduceti?

R.H.: Sper sa reusim sa mentinem compania pe trendul ascendent pe care s-a inscris inca de acum cativa ani, in ciuda crizei financiare prin care trecem. Continuand cu aceeasi strategie din anul trecut, prin care am reusit sa ne castigam un capital de imagine important prilejuit de lansari de produse foarte bine primite, cred ca vom reusi sa ramanem in primii cinci jucatori din piata. De asemenea, ne propunem sa ne indeplinim un vis pentru care ne pregatim de ceva vreme: internationalizarea marcii.

B.A.: Continuati propozitia: “ Entuziasmul antreprenorului este….”

R.H.: … inspiratia echipei si ingredientul care transforma problemele in solutii.

About Author

Business Age
Business Age este centrul de resurse pentru sectorul business care oferă cititorilor informaţii din domenii precum marketing, mărci comunitare, PR şi publicitate, juridic, educaţie financiară, economie, antreprenoriat, afaceri online şi achiziţii publice.
ad-test-3