ad-test-0
ad-test-2

STUDIU: Big data poate deveni o povară pentru manageri

Big data, supraîncărcarea informațională, poate deveni o povară pentru managerii din multe organizaţii, întrucât aceștia nu sunt capabili să extragă și să analizeze informații relevante.

În aceste condiții 80% dintre respondenţii unui studiu derulat în rândul managerilor de top din 16 ţări admit că au luat decizii strategice pornind de la informații eronate, iar aproape o treime dintre respondenți afirmă că cel mai mare obstacol în calea eficientizării procesului decizional îl reprezintă birocrația organizațională.

72% dintre organizații admit că au avut cel puțin o inițiativă strategică eșuată pe fondul erorilor din procesul decizional, în ultimii trei ani, potrivit unui studiu realizat de Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) și American Institute of Certified Public Accountants (AICPA). Supraîncărcarea informațională, birocrația excesivă, lipsa încrederii și stimulentele nealiniate cu obiectivele de business au fost menționate ca factori catre contribuie la greșeli în procesul decizional de către companii din toată lumea.

Raportul “Joining the dots: decision making for a new era” s-a adresat top managerilor din organizații mari din 16 țări și a relevat nu doar că aceștia admit că au făcut greșeli în procesul decizional, ci și că au luat decizii strategice pornind de la informații eronate (80%), precum şi că organizația pe care o conduc a pierdut un avantaj competitiv pentru că au fost lenţi în a lua decizii (42%). În mod surprinzător, doar 28% dintre respondenți sunt de părere că organizația este capabilă să le asigure liderilor cu experienţă oportunitatea de a învăța din rezultatele deciziilor luate.

Printre principalele cauze ale deciziilor de slabă calitate identificate se numără supraîncărcarea informațională: 36% dintre respondenți afirmă că organizația lor nu face față surplusului informațional, iar 32% afirmă că big data a înrăutățit situația. Doar 37% consideră că big data le-a fost utilă. În rândul celor mai performante organizații, 86% dintre respondenți evaluează deja informația managerială de care au nevoie pentru a se concentra pe modalități de creștere a valorii modelului de afaceri.

O altă cauză este birocrația: aproape o treime dintre respondenți au indicat că problemele de coordonare cauzate de birocrație sunt cel mai mare obstacol în calea eficientizării procesului decizional.

Urmează capitolul încredere și colaborare: 43% dintre participanții la studiu afirmă că nivelul de încredere între executivii din cadrul organizației lor necesită îmbunătățiri, în timp ce 57% au fost de părere că o colaborare mai activă este necesară pentru îmbunătățirea procesului decizional. Aproape două treimi (65%) au afirmat că este nevoie de o creștere a nivelului de încredere între lideri și angajați, per ansamblu.

În cele din urmă, structura stimulentelor: 61% dintre lideri admit că structura stimulentelor oferite de organizația lor nu încurajează luarea deciziilor corecte pentru obținerea de valoare pe termen scurt, mediu și lung.

“Rezultatele acestui studiu pot genera îngrijorări semnificative, având în vedere că deciziile greșite duc la probleme în afaceri. Organizațiile trebuie să trateze procesul decizional ca un element vital într-o afacere, care trebuie derulat cu profesionalism și îmbunătățit continuu. Mai mult decât atât, liderii trebuie să înceapă să gândească într-un mod integrat. Aceasta presupune o cunoaștere clară și bine definită a modelului de afaceri și alinierea deciziilor în funcție de acest model, colectarea și analizarea rapidă a tuturor informațiilor relevante din toate zonele afacerii și concentrarea pe indicatorii de performanță esențiali, mai degrabă decât pe instinct sau zvonuri”, spune Krzysztof Kmuk, CIMA Emerging Markets Development Manager CEE.

Barry Melancon, CPA, CGMA, Președinte și CEO AICP, a afirmat: "Suntem în era big data, iar percepția comună pare să fie <mai mult este mai bine>. Studiul nostru arată, însă, că big data devine o povară pentru cei responsabili de procesul decizional, în multe organizaţii, întrucât nu sunt capabili să extragă și să analizeze informații relevante. Având o înțelegere profundă a modalităților de creștere a unei afaceri, atât din punct de vedere financiar, cât și non-financiar, funcția de contabilitate financiară joacă un rol critic în conectarea persoanelor potrivite cu informația potrivită pentru a obține avantajul competitiv".

About Author

Mediafax
Mediafax este prima agenţie de presă independentă din România, care, din 1995, deţine poziţia de lider pe piaţa românească în furnizarea de fluxuri de ştiri şi informaţii în timp real. În 2008, Mediafax a devenit prima agenţie de presă din România care şi-a exportat modelul de business. Pe piaţa din Cehia, Mediafax, o companie media lansată în iunie 2008, funcţionează ca singura agenţie de presă privată care transmite în timp real informaţii din toate domeniile. Serviciile de ştiri şi imagini sunt disponibile prin intermediul site-urilor www.mediafaxbiz.cz, respectiv www.mediafaxfoto.cz. De-a lungul timpului, Mediafax a căpătat statutul de pionier pe piaţa media românească, stabilind standarde de profesionalism în jurnalism şi lansând în premieră produse şi servicii multimedia, care oferă beneficiarilor conexiunea în timp real cu informaţia specializată de care au nevoie, precum şi o viziune de ansamblu asupra evenimentelor zilei.
ad-test-3