ad-test-0
ad-test-2

Comunicarea – adevaratul remediu pentru traversarea crizei

„Sa-ti fie dat sa traiesti vremuri interesante”, asa suna un vechi blestem din Upanisade care pare a fi fost scris pentru actuala criza economica mondiala. O simpla trecere in revista a presei economice ne dezvaluie principalele cauze ale situatiei in care ne gasim: lacomia si incalcarea cu buna stiinta a legilor si bunelor practici de pe piata financiar-bancara.

In fata acestei stari de fapt, mii de proprietari si manageri de companii din Romania nu mai stiu ce masuri se pot lua pentru a limita efectele nocive ale crizei si pentru a mentine, macar pe linia de plutire, afacerile construite de la zero in anii precedenti.

In opinia noastra, adevaratul remediu pentru traversarea crizei il constituie COMUNICAREA. Am scris cu majuscule pentru a sublinia importanta unei solutii pe cat de simpla si la indemana, pe atat de greu de implementat la ora actuala din cauza neincrederii generalizate care se manifesta la intregul corp social, nu numai la nivelul mediului de afaceri romanesc.

Cu cine trebuie sa inceapa sa comunice antreprenorii si managerii locali ? In primul rand, cu cei care pot aduce plus valoare afacerii. Acum, mai mult ca oricand trebuie deschis canalul de comunicare cu mediul extern al firmei si apelat la expertiza profesionala a celor care pot securiza afacerea pe timp de criza: avocatii de business.

Fie ca este vorba despre supervizarea unui contract cu implicatii financiare majore, fie ca este vorba despre aplicarea unui management juridic riguros in privinta recuperarii unor creante certe de la partenerii de afaceri rau-platnici, fie ca este vorba despre redactarea unor opinii legale cu privire la anumite spete si situatii cu care firma se poate confrunta in viitorul apropiat si care ar avea un impact major asupra stabilitatii activitatii curente, toate acestea sunt ocazii excelente de a purta un dialog despre protejarea juridica si economica a firmei pe care o conduceti.

De asemenea, nu trebuie ignorata nici comunicare interna cu angajatii: ei trebuie reconsiderati ca niste actionari ai firmei fiind pusi la curent cu situatia curenta a companiei, cu greutatile cu care se confrunta legate de clienti si furnizori etc.

Spunem toate acestea pentru ca, in ultima vreme, majoritatea celor aflati la carma unei afaceri au intrat in silentio stampa – nu mai comunica nici cu avocatii, nici cu contabilii, nici cu angajatii, nici cu membrii familiei. Prefera sa sufere in tacere, sa preia asupra lor toate problemele curente si sa refuze cu incapatinare sa apeleze la ajutor din afara.

Cu sanatatea firmei nu este de glumit ! Cand suntem suferizi, mergem la medicul de familie sa ne prescrie tratamentul eficient in functie de simptomele noastre specifice – desi unii isi asuma riscul si se duc direct in farmacie si iau antibiotice fara reteta !

Ori cand firma ta da semne de raceala si tot sistemul e gripat, mergeti la cei mai buni avocati de afaceri din oras. Sanatatea costa!

Daca scapati cu viata, nu mai conteaza pretul. Data viitoare veti trata si cel mai neinsemnat simptom. Cu o consultanta mai ieftina!

About Author

Dragos Panainte's picture
Dragos Panainte este fondatorul si managerul agentiei Indra Communications Iasi. Activeaza de peste 9 ani in domeniul consultantei pentru afaceri ocupand functia de Senior Consultant al Cabinetului de avocatura CARP Iasi. Din 2008, este initiatorul si coordonatorul Colectiei Business, una dintre cele mai importante colectii de afaceri care se adreseaza antreprenorilor si culturii antreprenoriale din Romania. Face parte din Consiliul Director al Asociatiei Oamenilor de Afaceri Iasi. De asemenea, este initiatorul a doua proiecte online dedicate zonei de business: www.lawbiz.ro – o platforma dedicata conferintelor si seminarilor interactive si www.doingbusinessiniasi.ro – un portal dedicat investitorilor straini interesati de judetul Iasi. Il puteti urmari pe blogul personal: Strada Sociologilor.
ad-test-3