ad-test-0
ad-test-2

Când ai nevoie de un freelancer?

Peisajul forței de muncă e într-o continuă schimbare impredictibilă, îndepărtându-se tot mai tare de tradiționalul „9-to-5”, datorită tehnologiilor avansate care ne permit să lucrăm pentru oricine, oricând, de oriunde.

Evoluția conceptului de „freelance” e atât de semnificativă încât studiile arată că, în SUA, în 2027, vor exista peste 86 milioane de freelanceri, adică 50,9% din totalul forței de muncă.

Europenii, în schimb, sunt încă reticenți cu privire la flexibilitatea oferită de lucrul independent, și preferă siguranța oferită de angajator. Ca urmare, freelancerii reprezintă acum doar 7% din forța de muncă din Europa. În România, potrivit unui studiu eJobs, 5 din 10 români consideră freelancing-ul ca fiind cariera ideală.

Când ar trebui să iei în considerare colaborarea cu un freelancer?

1. Când nu ai un volum de muncă constant

Pentru companiile în creștere există momente în care volumul de muncă e foarte crescut, dar și momente în care nu există aproape niciun task de îndeplinit. Pentru agențiile de marketing sau PR, spre exemplu, externalizarea task-urilor către unul sau mai mulți freelanceri cu care colaborează constant este cea mai potrivită metodă prin care pot reduce costurile și să crească marjele de profit.

2. Atunci când ai nevoie de un skill mai special

Să spunem că ai nevoie de un specialist care să poată implementa un proiect pentru care termenul de finalizare e în 6 luni. În acest caz, ai câteva opțiuni. Fie angajezi pe cineva cu normă întreagă și încerci să îi găsești un alt rol, odată cu încheierea proiectului, fie externalizezi proiectul către o companie specializată.

A treia soluție, însă, pare a fi cea mai potrivită, în special din punct de vedere al costurilor - angajarea unui freelancer cu experiență dovedită în aceeași industrie, cu proiecte similare.

3. Când proiectul nu necesită training

Potrivit Entrepreneur.com, atunci când proiectul tău nu implică organizarea unui training, colaborarea cu un freelancer e un mod simplu de a aduce o privire mai creativă asupra problemei, și de a optimiza costurile. Acest lucru se aplică cel mai des în cazul designerilor, copywriterilor sau specialiștilor în digital marketing.

Totodată, mai multe studii arată că freelancerii care colaborează cu mai multe companii diferite vin cu o gândire mai proaspătă, reușind să rezolve probleme mult mai rapid, datorită situațiilor asemănătoare cu care s-au mai confruntat.

About Author

ad-test-3